söndag 21 september 2014

Den färdiga produkten


Nu är alla smörgåstårtorna uppätna. Igår var det fest och idag var vi och åt upp det lilla som fanns kvar till lunch. Jag lagade allt förutom garneringen på fredagen. Sedan var det inte så mycket kvar av arbetet på lördagen. Här är lite bilder från kaosköket. 


 Smörgåstårta á la Club Sandwich dvs med en fyllning av grillad höna, bacon och soltorkade tomater i majonnäs och yoghurt.

   




 Vegetarisk smörgåstårta med soltorkade tomater, basilika och äpple. Jag använde mig i stort sätt av samma recept som Club Sandwichen ovan. Jag ersatte hönan, baconet och gräslöken med äpple och basilika och dekorerade med oliver, tomater och basilika. Det blev en riktigt bra kombination av smaker.




 Sist men inte minst: Smörgåstårta med räkor och ägg. Den här gjorde jag efter ett recept som också innehöll lax, men jag modifierade det ganska mycket. Om du vill ha detaljer är det bara att kommentera så är jag mer ingående. Den här kakan glömde jag att fotografera när den var färdig, vid det laget började det redan vara lite tidspress. Om vi hade varit på festen i tid hade jag kunnat ta en bild av det underbara dukade bordet men eftersom vi var 45 minuter för sena var största delen av tårtorna redan uppätna.


Det här är inte samma räktårta jag lagade igår men den är dekorerad på samma sätt förutom att det inte fanns dill i "målningen" som tårtan på den här bilden.

 Smörgåstårtorna hade god åtgång och feedbacken var mycket positiv. Kanske jag borde börja driva min egen amatörcatering. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar