fredag 26 september 2014

Frosten

Det har varit upptagna dagar på sistone. På onsdagen vaknade jag till en väldigt kall morgon och belv förstås genast orolig för mina fina pumpor. Och visst såg de sorgliga ut när jag såg dem genom fönstret. Som tur verkar de ha klarat den första frosten, nu är bara frågan om jag hittar någonstans att förvara dem tills de skall användas till kalaset om två veckor.

Tomaterna såg ut att ha klarat sig men igår när jag gick ut genom dörren insåg jag vad frosten hade gjort åt dem. Plantorna hade inte klarat sig lika bra och alla tomaterna låg på terassen. De hade lossat från klasarna. Nå nu blir det aktuellt med recept för gröna tomater. Jag skall prova på inlagda syltade tomater. Skall bli spännande.

Imorgon blir det bröllop och en första längre barnvaktningstid för Erika. Ian klarar ju sig utmärkt, honom behöver man nästan inte oroa sig för mera. Fast det gör jag förstås ändå. Jag berättar mera sen hur det har gått, i det här skedet är det väl bara att hoppas på det bästa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar