lördag 13 september 2014

Födelsedag

Hurra vilken rolig födelsedag jag hade igår. Jag blev, som önskat, väckt med sång och fattiga riddare på sängen. Och fick till och med en jättefin present (två vackra iittala skålar att fota snärtiga grötportioner i till grötbloggen) fast vi talat om att jag skulle få ett nytt kylskåp, så jag väntade mig inga paket. Dagen fylldes av fb-grattisar, textmeddelanden och uppvaktningstelefonsamtal, för att inte tala om blombuketter som levererades personligen. Vilken tur jag har som är omringad av så många fina mänskor.

På kvällen, eller eftermiddagen eftersom många småbarn var inblandade, firade jag med goda vänner och skumppa. Jag provade för första gången på pulled pork med coleslaw enligt Jamie Olivers recept. Mums vad det blev gott! Fast jag lämnade bort den sista fasen där man skulle krydda köttet med chili och cayennepeppar för det skulle antagligen inte ha varit så barnvänligt efter det. Dessutom hade jag inte lust på chili. Och jag hittade inte någon hel skuldra att tillreda men två bitar á 1 kg blev riktigt bra men de blev färdiga på en timme mindre, dvs koktid 5 timmar. Rekommenderar varmt, detta kommer att lagas på nytt!

Tack till alla som kom ihåg mig, nästa år blir det väl ordentlig fest med klackarna i taket.






Jag tycker så mycket om födelsedagar att det är en otrolig lyx att i och med barnen ha två extra födelsedagar per år. Snart är det dags för treårsdag och det ska bli minst lika roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar