måndag 16 mars 2015

Vårinredning

Måndagen är den enda vardagen i veckan då vi inte har något fast program. Ibland blir vi bara hemma, för det känns som att vi behöver en lugn och skön dag hemma efter allt vi hållit på med under veckoslutet. Problemet är att det inte finns något sådant som en lugn och skön hemmadag med mina små apbarn. Vill man ha det lugnt och skönt, måste man ha program. Underhållning. Idag utflydde vi till Ikea. Och det blev en väldigt mångsidig utflykt måste jag säga.

Ian har många gånger tittat på bollhavet inne i lekrummet som man ser genast då man kommer in genom dörren. Först har han varit för liten för att gå dit (åldersgräns 3 år) och de gånger vi varit där efter att han fyllt 3 har vi varit där med sällskap och då har han förstås velat hänga med oss. Men idag, för första gången, fick han bli i lekrummet när jag och Erika gick rundan.

Lugnt och skönt att gå omkring med Erika. Jag tänkte att 1 timme skulle räcka bra, jag skulle ju bara ha några lådor från nedrevåningen. Men solen sken, och vårens inredningsdrömmar smög sig in till och med hos mig. Nu blev det inget storslaget eller särskilt spännande, men något litet i alla fall. Något jag menat att göra länge. Bilder kommer längre ner.

55 minuter hade gått när jag igen stod vid ingången till lekrummet. Genom fönstret såg jag Ian stå och leka med en lite större pojke vid tågbanebordet. Lite ledsen för att han måste komma ut, men allmänt ganska nöjd med sitt liv tassade han barfota ut ur lekrummet och började springa omkring för att komma undan att få strumpor och skor på. Allt som vanligt alltså.

Sedan köttbullslunch, glass och så ut i parken vid parkeringsplatsen. 3 timmar efter att vi anlänt, är vi alla inpackade i bilen, forfarande på gott humör. Ännu 5 minuter senare är bara en av oss vaken. Det var som tur jag.

Så här blev det och se ut när vi kom hem.

Nytt här är de randiga dynvaren och lakanet (hehe, jag fuskade för jag orkar/hinner inte sy själv, och köpte ett formsytt bottenlakan som madrassöverdrag till den gamla pigsoffan, hurra för tillåtna genvägar!)

Nytt i den här soffan är de vita och gråvitrutiga dynvaren. Dessa kom istället för bl.a. två stycken juldynor med ett rött hjärta som jag köpte till julen 2010 och där blev de.

Det sista uppköpet gjordes på matavdelningen. Det här skall jag prova idag. Bara jag kommer ihåg skall jag berätta resultatet här lite senare. Det var dagens äventyr. Nu gäller det att orka sköta allt som skall skötas för nästa paus kommer när barnen sover. Aha, en kopp kaffe behövs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar